PRVI DAN ITALIJANSKOG DIZAJNA U SVETU

Prvi Dan italijanskog dizajna – inicijativa koju će 2. marta u 100 gradova širom sveta promovisati italijansko Ministarstvo spoljnih poslova u saradnji sa Trijenalom iz Milana i Sajmom nameštaja – biće obeležen i u UŠĆE Shopping Centru događajem vezanim za savremeni dizajn.

Ovaj italijanski mini sajam (ulaz slobodan), koji organizuju Ambasada Italije i Italijanski institut za kulturu će približiti Beograđanima neke od najpoznatijih italijanskih brendova i dizajn industrije nameštaja, hrane, automobila, motocikala i turizma. Posetioci Ušća imaće priliku da uživaju u kratkom zabavnom programu koji će promovisati Italiju kao zemlju, njenu kulturu i muziku. Program će početi u 20.00 časova umetničkim performansom „Love in Venice“ inspirisanim venecijanskim karnevalom, a zatim će uslediti muzički nastup „The Italian music by a Serbian DJ“. Ambasador Italije – Nj.E. Đuzepe Manco je počasni gost ovog sajma i obratiće se prisutnima.. U nastavku će biti održan mini koncert italijanske muzike „Volare na tri načina“ koji će izvesti hor Dečjeg kulturnog centra Beograd, pijanistkinja i džez pevačica Nataša Račić i operska pevačica Tijana Đuričić.
 
Prvi Dan italijanskog dizajna je inicijativa nastala u slavu izuzetnosti italijanskog dizajna u svetu, kao važnog dela italijanske kulture i privrede. U ovu inicijativu biće uključeno 100 “ambasadora” italijanske kulture (dizajneri, preduzetnici, novinari, kritičari, stručnjaci za komunikacije, profesori...) koji će u 100 gradova širom sveta u okviru 100 manifestacija preneti svoja iskustva, projekte i ideje. Oblast dizajna – jedne od najvažnijih industrija Made in Italy poznate u celom svetu – ostvaruje u Italiji fakturisani prihod od 46,8 milijardi evra (2,9% nacionalnog BDP) i zapošljava 995 hiljada ljudi u direktnim i indirektnim poslovima. Inventivnost i originalnost u projektovanju, kvalitet upotrebljenih materijala, brižljiva izrada predmeta, proizvodni proces koji vodi računa o životnoj sredini, o onom ko izrađuje te proizvode kao i onom ko će ih koristiti, zatim vrlo visok nivo grafičkog dizajna pakovanja i reklame jesu one karakteristike koje su italijanski dizajn učinile čuvenim, prestižnim i prepoznatljivim u svetu.