Zanimljivosti
19.07.2014.

Ovim psiho trikovima restorani vam izvlače više novca!

Menadžeri/ke i vlasnici/ce restorana sa posebnom pažnjom se bave izradom jelovnika, i kad to kažemo, ne mislimo konkretno na kvalitet spremanja i serviranja jela, već na grafičko uređenje menija.
 
Naime postoje određeni psihološki trikovi kojima mogu da nam izvuku više novca nego što smo planirali.
 
1. Ne koriste sliku valute
 
Znak dolara, evra, dinara tačnije bilo koje valute restorani izbegavaju da stavljaju u meni jer to podseća kupce da troše svoj novac, kažu psiholozi i psihološkinje.
 
Istraživači/ce sa jednog univerziteta ustanovili su da su gosti i gošće, kojima je dat jelovnik bez znaka valute, trošili značajno više novca nego oni koji su pred sobom imali jelovnik u kome je stajao znak dolara, evra...
 
2. Trikovi sa brojevima
 
Kada kreiraju cene u meniju vrlo pažljivo koriste broj 9 kako bi istakli vrednost nekog jela. Ono što je pokazalo istraživanje je da cene poput 9,95 su mnogo privlačnije za kupce nego 9,99 koje uglavnom viđamo.
 
3. Koriste se izrazito lepim opisima
 
Ustanovljeno je da je u restoranima koji imaju menije u kojima su jela opisana na lep i prijatan način veća prodaja za čak 27 odsto od onih koji to ne praktikuju.
 
4. Hranu povezuju sa porodicom
 
Gosti i gošće u restoranu će pre izabrati jelo koje se zove Bakina pita, ili Tetkina čuvena salata, nego da samo u jelovniku stoji "pita" to jest "salata".
 
5. Vizuelno ističu hranu
 
Kada je ime hrane boldovano, podvučeno nekom bojom ili uokvireno to jelo deluje mnogo primamljivije od ostalih na meniju. Ipak pojedini eksluzivni restorani izbegavaju ovakvu vrstu "ukrašavanja" jelovnika kako ne bi meni izgledao suviše drečavo i upadljivo.
 
6. Odvlačenje pažnje
 
Ovde se radi o jednostavnom triku. U jelovnik stave neko jelo koje primera radi košta 1.200 dinara. Tako ostala trocifrena jela deluju vrlo prihvatljivo. A to im je i bio cilj.
 
7. Velika i mala porcija
 
Ponude veliku i malu porciju gde je naravno mala jeftinija. Ali vam ne napišu koliko je ta manja zapravo manja od one velike. I vi se odlučite naravno za manju po nižoj ceni jer deluje pristupačnije. Tu su postigli cilj jer su od starta zapravo prodavali malu porciju, a velika je tu čisto radi poređenja. Ona snižena cena je zapravo prava cena.
 
8. Gornji desni ugao
 
Prema jednom istraživanju trećina gostiju i gošći naruči jelo koje im prvo privuče pažnju. Zato restoran stavi najprofitabilnije jelo u gornji desni ugao jelovnika, jer tu ljudsko oko ide prvo. 
 
9. Ograničavanje izbora
 
Restorani bi trebalo da se trude da kupcu ne serviraju u meniju baš sve što imaju po sistemu - probaj sve. Optimalan broj za jednu kategoriju jela za brze restorane je 6 dok za one eksluzivne se kreće od 7 do 10.
 
10. Ugodna atmosfera
 
Istraživanje je pokazalo da su gosti i gošće u restoranima u kojima se svirala ili puštala klasična muzika trošili više nego u onim restoranima gde je na repertoaru bila pop muzika.
 
Izvor: Press Online