Istraživanja tržišta
11.03.2015.

Zašto muškarci i žene nisu stvoreni za zajednički shopping?

Zašto muškarcu treba 15 minuta da pronađe dobre pantalone, a kod žene potraga može potrajati i 15 dana (ili barem 15 sati)? Razlog leži u hormonima i činjenici da odluke o kupovini i dalje donosimo mozgom starim 30.000-50.000 godina. Naime, evolucija nas menja vrlo sporo zbog čega još uvek svetom hodamo kao lovci i skupljačice, tvrde marketinški stručnjaci Willy Schneider i Alexander Henning.
 
Viši nivo estrogena ženama omogućuje usredsređenost na detalje i obavljanje više poslova u isto vreme. Upravo zato za vreme kupovine teže donose odluke i imaju osećaj da im sve treba. Posledica je dugotrajan shopping s punim kesma.
 
Muškarci, s druge strane odluke donose mnogo lakše. Usredsređenii su na predmet koji im treba, a čim ga pronađu završavaju svoj "lov" i vraćaju se kući. Pragmatičnost je osnovno pravilo kojim se vode za vreme kupovine, a često kupe prvu stvar na koju naiđu a da ne promisle o ceni, kvalitetu, bojama i slično.
 
Istraživanja potvrđuju da muškarci i žene imaju drugačiji pristup prema shoppingu - 21% muškaraca kupovinu može obaviti u 15 minuta, dok je kod žena ta brojka znatno niža i iznosi svega 9%.
 
Zanimljivo je da su slična istraživanja pokazala da muškarci gube razum kad su u igri seksualni nadražaji - muškarci su spremni da plate više i manje insistiraju na brzini uz određenu dozu erotike.
 
Izvor: Metro.portal.hr