Istraživanja tržišta
09.11.2014.

Evo zašto je u Srbiji skuplje biti žena, nego muškarac

Tako su roze brijači skuplji nego plavi brijači potpuno istih karakteristika, a više novca potrebno je izdvojiti i za žensku penu i gel za brijanje. Skuplji su i gelovi za tuširanje namenjeni lepšem polu, kao i kreme za lice, mleka za telo i parfemi. Jedini proizvodi koji imaju istu cenu, bez obzira na to da li mirišu sportski, ili imaju cvetni miris, su dezodoransi u svim oblicima - spreju, stiku i rolonu. 
 
Nepisano je pravilo da su muški parfemi jeftiniji od ženskih iste mirisne linije i serije. Tako jedan od trenutno najpopularnijih parfema u muškoj verziji košta 55 evra i to bočica od 100 mililitara, dok je ženska verzija parfema u 20 mililitara manjem pakovanju skuplja pet evra - objašnjava jedan prodavac parfema.
 
Kako mnogi od ovih proizvoda imaju iste karakteristike, a rezličita im je samo boja pakovanja, ovaj fenomen u svetu nazvan je “ružičasti” ili “nevidljivi ženski” porez, a pojedini proizvođači objašnjavaju da je razlika u ceni posledica toga što su žene suptilniji kupci kojima je važna dobra ambalaža, pa se u nju više ulaže. 
 
Ovo objašnjenje pada u vodu na primeru gore spomenutog šampona, jer je jedina razlika to što je na jednoj bočici slika muškarca, a na drugoj slika žene, nikakvih drugih ukrasnih detalja koji povećavaju cenu nema, a nema razlike ni u sastavu. 
 
Francusko ministarstvo finansija najavilo je istragu, nakon što su besne žene pokrenule onlajn peticiju kojom su izrazile protest protiv neopravdane razlike u cenama između identičnih proizvoda namenjenih muškarcima i ženama. 
 
Dok kod nas neko ne pokrene sličnu peticiju, žene koje nemaju osetljivu kožu mogu da prođu jeftinije ukoliko roze pakovanja zamene - plavim.
 
 
* cena u evrima, a sve ostale su u dinarima
 
 
Izvor: 24sata.rs