Istraživanja tržišta
21.05.2014.

Shopping terapija zaista popravlja raspoloženje!

Ako ste mislili da su termin “shopping terapija” izmislile žene kako bi opravdale česte nalete nekontrolisane kupovine, prevarili ste se.
 
Istraživači su sproveli stotine intervjua u tržnim centrima. Osim toga, tražili su od kupaca da vode dnevnike o svom ponašanju i raspoloženju tokom kupovine, te da li posle osećaju krivicu ili kajanje.
 
Ispitanici, njih 62 % potvrdili su da su kupili nešto kako bi se razveselili dok je za 28 % kupovina određeni vid samonagrađivanja.
Osećaj krivice i kajanja prijavili su kupci koji su se upustili u impulsivnu kupovinu.
Zaključak studije, koja je objavljena u jednom američkom časopisu za psihologiju i marketing je sledeći: “Shopping terapija snažno deluje na popravljanje raspoloženja i odagnava osećaj krivice ili kajanja”.
 
 
Izvor: www.psiholog.ba