Istraživanja tržišta
08.05.2014.

Zašto uopšte kupujete?

Dok stignu do kuće, oko 48 % kupaca zaboravi zbog čega im je potrebna pokupovana roba. Pretpostavlja se da oko 68% njih zavedu rasprodaje pa kupuju i potrebne i nepotrebne stvari.
 
Više od dve trećine (74%) od 1000 ispitanika u Sjedinjenim Državama tvrdi da je materijalistička kultura razlog za njihovo kompulsivno kupoholičarsko ponašanje. Neki od njih imaju predmete ili odeću koju nikad nisu upotrebili, a 38% posto njih krije svoju neozbiljnu kupovinu od prijatelja i porodice.
 
Veliki dugovi, prekovremeni rad, ignorisanje redovnih računa, preskakanje obroka su neke ekstremne taktike koji se primenjuju da bi se održale ovakve navike. Čak 73% žena od 18 do 34 godine je priznalo da je zavisno od kupovine, trošeći novac najviše na kozmetiku i cipele.
 
Muškarci sa druge strane više vole razne dodatke za automobile i gadžete. Profesor psihologije sa državnog univerziteta u Kaliforniji tvrdi da je za mnoge kupovina postala bezumna želja da se ima sve i svašta. 
 
“Ljudi će pre kupovati bez razmišljanja nego da zastanu i na trenutak razmisle koji to problem žele da reše kupovinom”, kaže prof. Ramani Durvasula. Zavisnici od kupovine nemaju osećaj za ravnotežu. Oni jednostavno ne mogu da kažu “ne”.
 
 
Izvor: www.dominomagazin.com