Dešavanja & Promocije
28.09.2018.

Potvrđeno je: Posle Lidla - i Špar dolazi u Srbiju!

Dok „Lidl” odbrojava dane kada će u Srbiji otvoriti svoje prve diskonte, još jedan veliki evropski trgovac najavljuje dolazak na ovo tržište. 

Holandski multinacionalni maloprodajni lanac „Špar”, kako je potvrdio Boštjan Brantuša, direktor „Špara” za proširenje i razvoj, napraviće taj korak tek pošto stabilizuje tržište u Hrvatskoj. Ovaj trgovinski lanac je pre tačno deset godina najavljivao prvi veliki objekat u Beogradu, investiciju od više desetina miliona evra, samo za početak. I tada su u Novom Sadu i Beogradu obilazili lokacije i najavljivali ulazak u Srbiju, ali u tom trenutku nisu bili zadovoljni procedurama za dobijanje dozvola za izgradnju objekata. Da li su se okolnosti promenile ili je „Lidl”, kao najveći diskonter u Evropi, probio led u Srbiji i poslao poruku konkurenciji da ovde ima mesta za nove igrače.

„Špar” će, nakon stabilizacije tržišta u Hrvatskoj, gde sada intezivno rade, preći na tržište Srbije. – Sada prvo moramo da završimo Hrvatsku. Takav je plan, i kada se stabilizuje tržište u toj zemlji, naš sledeći korak je pogledati šta se radi u Srbiji – rekao je Brantuša.

Prema njegovim rečima, za sada kompanija nema vremensku odrednicu, ali ističe da su predstavnici kompanije, a i on lično, s vremena na vreme u Beogradu i Srbiji i da se upoznaju s tržištem.

Brantuša je dodao da će „planovi sigurno biti poznati u doglednoj budućnosti”. Na pitanje da li bi to bila akvizija, Brantuša kaže da će takođe sam način ulaska „Špara” u Srbiju zavisiti od trenutne situacije na tržištu.

Brantuša je, komentarišući aferu „Agrokor”, koja je uzdrmala region, dodao da je i te kako „Agrokor” uticao na njih, ali i da u svemu vide šansu.

– Apsolutno utiče. Mogu da kažem da je u ovoj situaciji Špar preuzeo inicijativu jer je situacija baš prava za to. S jedne strane, akvizicijom trgovina „Bile” dobili smo 20 drugih trgovina. Tako da je „Špar” za ove dve godine iz 10 trgovina narastao na 100 – naveo je Brantuša.

Objašnjavajući da li u regionu ima mesta za velike igrače, poput „Lidla”, koji bi do kraja godine trebalo da otvori prve prodavnice i u Srbiji, i šta to znači pre svega za potrošače, on je rekao da na tržištu ima mesta za sve.

– Poznajem situaciju iz Slovenije, gde sam bio 25 godina, ista situacija je bila tamo. Počeli su jedan za drugim da dolaze veliki trgovinski lanci, mesta ima, ali upravo zbog same konkurencije poenta je biti bolji prema kupcu – rekao je on.

Brantuša je na pitanje da li to onda znači da veliki lanci donose i niže cene, odgovorio sa da:

– Da, niže cene, bolja usluga, bolji odnos prema kupcu. Ekonomska racionalizacija samog ritejla. I to je u Sloveniji, na primer, doneo „Lidl” i drugi i to se dalje odražava prema Hrvatskoj, a verovatno će se to tako odraziti i na tržite Srbije – rekao je Brantuša.

„Špar” posluje u 35 država u svetu i ima oko 25.000 trgovina. U Austriji ima oko hiljadu objekata, više od 500 u Italiji i oko 250 u Sloveniji, Mađarskoj, Češkoj i Hrvatskoj, a zapošljava gotovo 25.000 ljudi. U Sloveniji, na primer, spada u vrlo konkurentne trgovce s dobrim cenama i asortimanom robe uglavnom nemačkog, austrijskog i švajcarskog porekla. Samo u Ljubljani ovaj trgovac ima dva velika trgovačka centra „Interšpar” i mnogo malih supermarketa kojih ima i u drugim gradovima Slovenije. „Špar” je na slovenačko tržište stigao među prvim stranim lancima i danas je vrlo dobro pozicioniran.

Izvor: politika.rs