Saveti za dobru kupovinu
16.03.2015.

Triput čitaj, jednom uplati odmor

U brošurama turističkih agencija sve piše, ali problem je u tome što od uzbuđenja mnogi ne vide ono što im ne odgovara. U turističkoj inspekciji kažu da se naši turisti najviše žale na “sitna slova”. Naime, najveći problem je u tome što malo ko do kraja pročita program agencija koji je uvek detaljan, odnosno većina se osloni na usmeni razgovor sa šalterskom radnicom, koji nije obavezujući. 

 
Turistički inspektori kažu da su naši turisti sve iskusniji i da je sve manje žalbi. Savet broj jedan je da na internetu proverite tačno gde idete, u koji hotel, da pročitate utiske gostiju na forumima (Tripadvisor, Holidaycheck...). Tako ćete iznenađenja svesti na minimum. 
 
Opremljena kuhinja 
 
Za naše turiste to znači da će u kuhinji pronaći sve vrste tiganja (uključujući tanak za palačinke), nekoliko šerpi, sav potreban pribor za kuvanje i jelo, poput ljuštilice za krompir ili pleha za kolače. Za grčke vlasnike apartmana to znači da su kuhinju opremili šporetom i frižiderom. 
 
Ko planira da na odmoru svakodnevno sprema tri obroka i peče kolače mora i da traži odgovarajući apartman. Ništa se ne podrazumeva, a najbolje rešenje je poneti omiljeni pribor za kuvanje. 
 
Plaža 
 
Ukoliko u brošuri piše da hotel ima plažu, to obično znači da se ne nalazi na plaži. U tom slučaju do plaže gosti treba da pešače, a nekada treba da pređu i magistralu. Takođe, to bi moglo da znači da će je gosti deliti s turistima iz drugog hotela ili će, čak, koristiti gradsku plažu. To ne mora da bude loše, jer u Italiji retko koji hotel ima privatnu plažu, već na zajedničkoj postoji deo samo za njihove goste. U Egiptu to može da znači da se do plaže ide šatl-busom, što nije loše, jer je obala prepuna korala. 
 
Idealan za mlade 
 
U tom hotelu ili apartmanu definitivno neće biti mira! U želji da nikog ne odbiju, u brošuri neće biti napisano “nije preporučljivo za porodice” ili “ljude koji insistiraju da imaju svoj mir”. Dakle, “idealno za mlade” je eufemizam za buku. 
 
Naknadno vreme polaska 
 
Ni same agencije često ne znaju u koliko sati će biti zakazan let. Nažalost, mnogi turisti očekuju da će otići ujutru i vratiti se uveče. To je, naravno, nemoguće, jer isti avion dovozi i vraća turiste. Ukoliko se uplati aranžman u trenutku kada se ne zna kada će biti let, turista kasnije ne treba da se žali zato što na aerodrom treba da ode u zoru i vrati se kući u ponoć. Kome je važno vreme leta, treba da traži agenciju koja već zna kada će polaziti čarter letovi. 
 
Panoramsko razgledanje 
 
Mnogi su šokirani kada shvate da to znači puki autobuski prolazak kroz grad uz kratko vodičevo objašnjenje gde se šta nalazi. To ne znači stajanje uz pauzu za fotografisanje, niti klasično razgledanje grada. 
 
U poslednje vreme veliki broj žalbi odnosi se na rad vodiča, jer turisti misle da im se ne posvećuju dovoljno. Pošto vodiči moraju da opsluže veliki broj ljudi, kada zakažu vreme za susret gosti treba da ga poštuju. 
 
Problem je i što većina ne pročita napomene napisane sitnim slovima, a veoma su korisne, jer se tako sprečavaju neprijatna iznenađenja na odmoru. Recimo, "sitnice" poput onog da se posteljina ili upotreba klima-uređaja doplaćuje, da TV ima lokalne kanale...
 
IZVOR: NOVOSTI