Kupoholičarske vesti
05.04.2015.

Zamena polovne odeće u H&M-u

Čuveni švedski lanac odeće, prva je kompanija na svetu koja je lansirala ovakvu inicijativu, sa ciljem održivog razvoja i očuvanja životne sredine, tako što će se izbeći i umanjiti otpad od tkanina koji dospevaju na deponije, jer će one biti reciklirane i ponovo iskorišćene u proizvodnji, objašnjavaju za Tanjug u centrali ove kompanije u Stokholmu.
 
„Kupci H&M-a mogu da pomognu u očuvanju prirodnih resursa i da doprinesu smanjenju negativnog uticaja na okolinu, smanjujući tekstilni otpad. Prihvatamo odeću bilo koje marke i u bilo kakvom stanju. Zauzvrat, kupci će za svaku vreću stare garderobe, dobiti kupon za 15 odsto popusta na omiljeni odevni predmet“, objasnila je Karola Tembe, koordinator za održivost životne sredine.
 
Ona je navela da je zadovoljna rezultatima koje je ta kompanija ostvarila kada je lansirala inicijativu u drugim zemljama, kao i reakcijom kupaca.
 
Prema njenim rečima, od pokretanja inicijative u drugim zemljama, februara 2013. godine, prikupljeno je više od 13.000 tona stare odeće širom sveta, a to je jednako količini materijala koja se upotrebi za izradu 65 miliona majica.
 
„Od 1. aprila lansiramo inicijativu i u Srbiji, a nadamo se da će biti jednako uspešna kao i na drugim tržištima„, rekla je ona Tanjugu.
 
Na ovaj način, dodala je, stara garderoba, umesto da završi na deponijama, može da bude iskorišćena na najbolji mogući način ili reciklirana.
 
„To je ekološki program kojem je cilj da smanjimo količinu tekstilnog otpada na deponijama. Želimo bolje da iskoristimo staru odeću“, rekla je Tembe.
 
 
Građani će moći u toku jednog dana da dobiju maksimalno dva vaučera, za dve vreće odeće.
 
Glavni izvršni direktor H & M -a Karl-Johan Person rekao je da je cilj da se nađe dugoročno najbolje rešenje.
 
„Dugoročno želimo da nađemo rešenje koje omogućuje recikliranje svih tekstilnih vlakana i njihovu pripremu za ponovnu upotrebu„, rekao je on.
 
Prikupljenu staru odeću H & M će, zavisno od stanja nošene odeće, preusmeriti u prodaju u okviru sekond hend ( second hand ) prodavnica, praviće druge proizvode od nje, ili će reciklirati tkaninu i od nje napraviti novi proizvod.
 
H&M već ima liniju proizvoda koji su delimično napravljeni od reciklirane odeće, tačnije – 20 odsto, jer se tehnologija i dalje usavršava, kako bi se učešće sirovine od reciklirane odeće povećao u novim odevnim predmetima.
 
Od jednog kilograma te odeće koja se napravi, 0,02 evra odlaziće u humanitarne svrhe, a u Srbiji će partner biti Unicef.
 
Primera radi, u 2013. je, od ukupno prikupljene odeće vrednost donacije iznosila više od 260.000 evra.
 
Ideja ove kompanije je da uspešno proizvodi i u budućnosti, koristeći resurse koji već postoje, budući da se do 2030. očekuje da će planeti trebati 50 odsto više hrane, 45 odsto više energije i 30 odsto više vode.
 
Izvor: Portal Mladi