Istraživanja tržišta
01.08.2014.

Bosanci nemaju ni za šampon

To prozilazi iz izveštaja londonske kompanije Euromonitor Internacional, koja se bavi istraživanjem tržišta i izradom izveštaja za najveće svetske proizvođače.
 
Objašnjenje se traži u slaboj ekonomiji i kupovnoj moći stanovništva, kao i u poskupljenju ovih proizvoda koje, makar neznatno, izaziva pad prodaje, prenosi portal Indikator.ba. 
 
Prema zvaničnim podacima vodećih proizvođača i distributera sredstava za ličnu higijenu, među kojima su poznate marke "kolgejt", "palmoliv", "bajerzdorf" "unilever BH", prodaja ovih proizvoda u BiH prošle godine je pala za više od četvrtinu, a godinu dana ranije 12 odsto. 
 
Direktor marketinga kompanije Euromonitor International, Bil Tompson, ističe da je cena najvažniji kriterijum prema kojem se potrošači u BiH opedeljuju pirlikom kupovine. 
 
Prema informacijama vodećih distibutera u BiH, pad prodaje sredstava za ličnu higijenu na tržištu BiH objašnjava se slabljenjem kupovne moći, a neka istraživanja pokazuju i da su kupci ranije stvarali zalihe sredstava za higijenu, a sada ih kupuju tek pošto do kraja potroše one koje već imaju.
 
Izvor: B92