Istraživanja tržišta
01.03.2017.

Evropska sniženja hrane i oblače građane

Tržni centri u Beču, Gracu, Trstu pa čak i Zagrebu, zbog velikih popusta koje nude, postaju omiljena destinacija domaćeg stanovništva. Popusti na hranu, odeću, te higijenske proizvode i do 80 odsto, dovoljan su razlog za prelazak više i od 300 km.

Bez obzira na dug put, te troškove goriva ili autobuske karte, građani kažu da se kupovina i te kako isplati.

Na pitanje kako Beč može biti jeftiniji od Banjaluke, ekonomisti kažu – jednostavno je, trgovci na zapadu su mnogo veštiji od domaćih.

- Oni imaju mnogo veću razliku nabavne i prodajne cene, pa onda u momentu rasprodaje imaju cilj da se oslobode starih zaliha. Kod nas toga nema, jer je sama prodajna cena relativno niska, zarada na toj robi nije velika, te nema osnova za velike popuste kada dođe do perioda sniženja.

Trgovci pred kraj sezone drastično snize cene odeće, jer su svesni da je bolje te stvari prodati nego ih držati na lageru, jer će ih sledeće godine vreme pregaziti. Slična stvar je i sa proizvodima koji imaju rok trajanja.

- Matematika je pokazala da se mnogo bolje osloboditi zaliha i prodati ih po duplo manjoj ceni, nego ih držati u skladištu. Prehrambeno ekološko uništavanje robe kojoj istekne rok mnogo je skupo, te robu pre toga treba prodati.

Dodaje da sve više ljudi, pored cena, primećuje i kvalitet robe sa zapada i odlučuje se kupovinu vani, jer ipak su naši proizvodi rađeni za treće zemlje i ne prolaze kontrole koje prolaze proizvodi pravljeni za zemlje EU.

Popularnost kupovine „preko grane“ iskoristile su i turističke agencije, koje nude jednodnevne šoping ture, sa polaskom iz svih gradova BiH u Trst, Beč, Grac, Ljubljanu i Zagreb.

Izvor: blic.rs