Istraživanja tržišta
26.09.2014.

Dodatna prodaja, dodatna zarada!

U neke ćete verovatno ući iz čiste radoznalosti, a ukoliko se potrudite i odete  još jedan korak dalje, počnete da brojite broj zgrada, stanova i kuća biće Vam teško da nađete  opravdanost njihovog poslovanja. Da li zaista svi u tom poslu dobro zadađuju?
 
Razlika između pobednika i gubitnika
 
Naravno da ne. Kao i u svakom poslu danas samo najbolji uspevaju da opstanu. Po čemu se onda razlikuju pobednici od gubitnika i da li to znači da u nekom delu našeg posla moramo biti 100% bolji od konkurencije kako bi pobedili? Naprotiv, pravi put je biti 1% bolji u 100 delova. 
 
50% kupovina je neplansko
 
Da li ste znali da se gotovo 50% kupovina obavi neplanski? Prema rezultatima istraživanja koja su sprovedena kako u Evropi, tako i kod nas, skoro polovina obavljenih kupovina nije strogo planirana od strane kupaca. Primena određenih aktivnosti koje mogu da utiču na odluku o kupovini zapravo može da utiče na polovinu kupovina.
 
Dobar raspored grupa proizvoda
 
Jedna od tehnika koja može da pomogne da kupci kupe i ono što nisu planirali je dobar raspored grupa proizvoda u prodavnicama i pravilno korišćenje određenih lokacija u radnji. Postoje veoma jednostavna  pravila koja nam govore o tome koliko pozicija neke kategorije asortimana utiče na dodatnu prodaju tih artikala. Da li ste razmišljali o tome?
 
Zašto je toliko važna pozicija nekog artikla? Prostim jezikom rečeno, zapao Vam je za oko proizvod zbog koga prvobitno  niste ni došli u prodavnicu. Ukoliko je taj proizvod adekvatno  izložen, sve potrebne podatke o proizvodu možete da vidite za 5 sekundi – shvatate  da ste baš njega zaboravili da stavite na spisak. I eto, kupovina je obavljena, kupac zadovoljan, a prodavac je ostvario dodatnu zaradu.
 
Pravilo 5 sekundi
 
Na osnovu istraživanja ponašanja kupaca utvrđeno  ja da će kupac doneti odluku o kupovini nekog proizvoda samo ukoliko u roku od 5 sekundi može da vidi sledeće:
 
1. Cenu proizvoda
2. Određenu  količinu izloženog proizvoda odakle može da uzme proizvod da bi ga kupio
3. Uzorak proizvoda (neprehrana),
4. Dodatno kratko pojašnjenje karakteristika proizvoda (neprehrana).
 
 
Izvor: www.mcb.rs