Istraživanja tržišta
08.05.2014.

Cena tek treći važan faktor pri odluci o kupovini

Sve više potrošača u Srbiji pravi detaljne spiskove, a istovremeno se sve ređe prave zalihe u kući. Ono što je zanimljivo: sve manje potrošača uživa u kupovini, traži se jednostavna organizacija objekata radi lakšeg snalaženja, a važno je da se ne čeka u redovima. Pobediće na tržištu onaj ko uspe da potrošaču, i pored pada standarda, omogući da se oseća da je dobio pri kupovini veću vrednost od plaćene. 
 
GfK je došao i do rezultata da 77% potrošača na našim prostorima koristi internet kada planira određenu kupovinu, tj. preko interneta se raspituje o proizvodima, 58% koristi i društvene mreže a isti taj procenat kupaca voli da podeli svoja iskustva sa drugima. Najviše se veruje prijateljima i rođacima.
 
Oko 25% potrošača posećuje nezavisne sajtove za kupovinu, 23% koristi pametne telefone, a 33% potrošača kupuje preko interneta robu generalno, međutim od tog procenta manje od 1% se kupuje roba široke potrošnje (hrana, piće).
 
Kupci u Srbiji i Bosni i Hercegovini informišu se o promocijama i popustima preko televizije (60%), dok se u Hrvatskoj informišu preko letaka. U Srbiji su na 2. mestu leci kao kanal komunikacije, a na 3. mestu je informisanje preko prijatelja.
 
 
izvor: www.instore.rs